Escric aquesta entrada a mode de posar en ordre idees i descarregar una mica la mala llet, perque quan tens problemes amb l'ADSL i ningú se'n fa responsable fa molta ràbia.

Farà cosa d'un mes va haver un dia que l'ADSL va començar a desconnectar-se sol, va estar durant un parell d'hores caient la connexió i al final es va recuperar.

Després d'això em vaig adonar que sincronitzava a menys de 2MB:
routerVF

Vaig connectar el router al PTR, per a assegurar-me que no fos problema de la linia interior, i allà no arribava a connectar, total, que vaig trucar al 123 per queixar-me. Em van dir que m'enviaven un tècnic, perque la prova que havia fet demostrava que el problema estava fora de casa. L'endemà em va trucar el tècnic (de movistar, perque la línia es d'ells) i vam quedar que vindria a la tarda, i al cap de mitja hora de parlar amb el tècnic em van trucar de vodafone i em va dir que hi havia un problema a la central i que ja estava solventat. El router seguia sense agafar senyal al PTR.
A la tarda va venir el tècnic de movistar, i després de veure el percal, va anar a buscar el cable, connectant un aparell al PTR va anar al carrer a buscar la caixa on estava connectat, no va aconseguir trobar el cable, i com que la instal·lació està feta de manera que passa pel terrat de l'edifici del costat, no podia accedir-hi per a revisar-ho. Em va dir que em calia demanar que ens deixessin accedir i va marxar.
Vist el panorama, vaig tornar a posar el router al menjador i allà si que agafava senyal però seguia anant lent, raro, raro...

Com que ja no en vaig saber més, a la setmana següent vaig tornar a obrir incidència a vodafone a través del seu fòrum i a seguir. Em van enviar un tècnic de Vodafone, i ens va dir que el problema deuria ser que el cable de l'escomesa (el que va de la caixa del carrer al PTR) estava malament i que un dels dos cables del parell estaria trencat, això fa que l'ADSL funcioni lenta i amb talls. Com que el telèfon de vodafone funciona sobre VOIP tenim la "sort" de que també funciona. Va marxar dient que passava nota a movistar perque vinguessin a revisar-ho.

A l'endemà van venir i van canviar el PTR, però seguiem tenint el mateix problema, al PTR no agafava senyal, i al menjador si, però lent. Amb el PTR venia el "manual d'instruccions", que té un punt força interessant:
Responsabilitat línia

Dic que es força interessant perque aquí es on es complica l'assumpte. Els de movistar diuen que cal que obtinguem permís per accedir al terrat del costat, però no tenim forma de fer-ho perque s'accedeix per una porta de l'escala de la finca del costat (vam anar a parlar amb el president), d'un pis que està llogat a gent extrangera que no ens van voler obrir la porta.

Per tant, estàvem en un punt mort, vodafone delega el manteniment de la línia a movistar, que n'és la propietària. Movistar, que es la responsable de la línia, des del PTR fins la central, segons el propi dibuix en el PTR entregat per ells, es desentén d'aconseguir els permisos per poder pujar al terrat, i nosaltres només tenim el dret de seguir pagant el preu complet per un servei incomplet.

Demà anirem a l'agencia de consum a exposar el cas, a veure quines opcions tenim, però avui una persona de Vodafone ja ens ha suggerit que si no aconseguim l'accés al terrat veí, ens donem de baixa perque movistar s'ha desentés totalment del tema, tot i que aquesta part de la línia es la seva responsabilitat, i vodafone també es desentén dient que es cosa de movistar.

Ja veurem com acaba, informaré per aquí.

Previous Post Next Post